Za cestovanie vlakom si opäť priplatíme, dopravca zavedie nový poplatok

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) neustále zvyšuje digitalizáciu svojich služieb, najmä preto, aby ušetrila náklady a prispela k ekológii. Aj naďalej si budú zákazníci môcť zakúpiť lístok bez servisného poplatku a to v mobilnej aplikácii alebo cez web.
Poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vo vlakoch ZSSK zavedie s účinnosťou od 15. marca 2025.
„Už viac ako 45% našich zákazníkov nakupuje lístky prostredníctvom internetu, čo je dôkazom toho, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb, na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatnovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100% zľavou, ľudovo povedané zadarmo,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Od 15. marca bude pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku zavedený poplatok za servis vo výške 1 alebo 3 eurá. Tento krok ZSSK zaviedla z dôvodu rozdielnych nákladov jednotlivých predajných kanálov. Suma pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady.
V súčasnej modernej dobe zostáva online nákup výhodnou možnosť- je rýchlejší, ekologické a nevyžaduje dodatočné náklady, čiže poplatok sa naň nevzťahuje.
„Cestujúci majú naďalej možnosť využiť rôzne digitálne kanály, vrátane SMS lístkov, ktoré zostávajú dostupné pre kategóriu osobných vlakov a TEŽ. Verejnosť o zmenách informujeme s mesačným predstihom, aby mali cestujúci dostatok času oboznámiť sa s výhodami online nákupu a dostupnými možnosťami,“ dodal generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
ZSSK zároveň spúšťa informačnú kampaň, ktorá cestujúcim pomôže prejsť na digitálne nákupné možnosti. Cieľom je priblížiť výhody online predaja, zjednodušiť prechod na moderné formy cestovania a sprístupniť digitálne služby čo najširšiemu okruhu cestujúcich.
Poplatok nemusia platiť určité skupiny ľudí. Kto sa mu vyhne?
Nový servisný poplatok prinesie zo sebou výnimky. Poplatok za servis sa nebude uplatňovať pri kúpe cestovného lístka na 100% zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S.
Taktiež sa nebude týkať miesteniek, lôžok, ležadiel, príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov či autovlaku.
Zdroj: ZSSK- Tlačová správa
Autor: Bibiána