Škandál na trati Komárno – Bratislava. Vlak riadil opitý rušňovodič!
Cestujúci vo včerajšom vlaku Os 4328 z Komárna do Dunajskej Stredy mali dočinenia s mrazivou skúsenosťou. Podozrivé bolo, že vlak nezastavil na dvoch zastávkach: Horná Zlatná a Okoličná na Ostrove. Toto zrejme vzbudilo podozrenie a vodiť bol na stanici Dunajská Streda podrobený dychovej skúške, na základe ktorej sa zistilo, že má rušňovodič 2,5 promile alkoholu v krvi.
“Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ľútosťou potvrdzuje mimoriadnu udalosť, pri ktorej bola včera vo večerných hodinách zistená prítomnosť alkoholu u rušňovodiča vlaku č. Os 4328.,” začína sa v príspevku na Facebookovej stránke ZSSK. Podľa príspevku vodič nezastavil na zastávkach Horná Zlatná a Okoličná na Ostrove a následne bol v stanici Dunajská Streda podrobený na podnet vlakvedúcej vlaku, ktorá kontaktovala dispečera ZSSK, dychovej skúške príslušníkmi PZ SR. Nameraná hodnota dosiahla 2,5 promile alkoholu v krvi.
Rušňovodičovi bola ďalšia jazda zakázaná a vlak bol v ŽST Dunajská Streda odrieknutý. Na ďalší vlak si tak muselo počkať 20 cestujúcich.
„Takéto incidenty nebudeme v žiadnom prípade tolerovať! Vrhajú zlé svetlo na našich viac ako 1 200 rušňovodičov! S platnosťou od dnešného dňa som nariadil až do odvolania vykonávanie dychových skúšok zameraných na alkohol pre všetok vlakový personál nastupujúci do práce a rovnako som nariadil zvýšiť počet takýchto kontrol aj po ukončení pracovných zmien. S previnilcom sa samozrejme ihneď rozlúčime. Ďalej ho bude riešiť policajný zbor. Situácia je o to smutnejšia, že išlo o človeka, ktorý pre nás spoľahlivo viedol vlaky viac ako 35 rokov,“ povedal dnes predseda predstavenstva ZSSK Roman Koreň.
Aktuálne je v procese príprav na povolanie rušňovodiča ZSSK 150 kandidátov, z toho 78 v 3 kurzoch a zvyšok je na výcviku po kurze. V priebehu tohto roka 109 z nich ukončí vzdelávanie a výcvik a nastúpi na výkon práce rušňovodiča. Prví „noví“ rušňovodiči nastúpia do výkonu už v marci tohto roka. Následne budú úspešní absolventi nasadzovaní na trate podľa prevádzkovej potreby a dosiahnutej kvalifikácie.
Zdroj: ZSSK